От какво е направен акумулатора?
Решетъчна конструкция (плочите на акумулатора)
Понеже положителните и отрицателните електроди са изработени от материали с ниска якост, те се нуждаят от механична упора, която се осигурява от решетъчна конструкция изработена от оловна сплав; оловото само по себе си би било твърде меко за тази цел. В допълнение към осигуряването на опорна за електродите (активния материал), решетъчната конструкция също така провежда електричество от електродите към външния товар.
Електроди
Електродите първоначално се изработват от смес от оловен оксид и оловен сулфат. Тя се превръща в оловен диоксид при положителната плоча и олово с пореста структура при
отрицателната плоча при първоначалната зарядка на акумулатора.
Отрицателния електрод също така съдържа малки количества легиращи вещества, които спомагат за подобрена характеристика на акумулатора при ниски температури за подобряване процеса на запалване.
Комбинацията от решетъчна конструкция и електрод обикновено се нарича плоча на акумулатора.
Електролит
Електролитът е разредена сярна киселина. Той действа като проводник за транспортиране на електрическите йони между положителните и отрицателните плочи, когато акумулатора се
зарежда и разрежда. Киселината също така участва в процеса на разряд понеже сулфатните йони реагират химически с електродите образувайки оловен сулфат.
Сепаратор
Разделителят е изолатор, поставен между положителните и отрицателните плочи, за да се предотврати късо съединение между тях.
Сепараторът трябва да има микропореста структура имаща много малки отвори позволяващи на йоните да преминават през сепаратора от една плоча към друга. Необходимо е също така да
бъде в състояние да издържа на високи температури и силните киселинно оксидиращи процеси, които протичат в акумулатора.
Повечето съвременни сепаратори са направени от микропорест полиетилен, който има подходящите свойства за да посрещне тежките процеси протичащи в акумулатора.
Кутия и капак
Те обикновено са изработени от полипропилен, които представлява лека, но здрава пластмаса. За разлика от някои пластмаси, тя не стават крехка, когато е студено като по този начин може да устои на удари при боравене с нея. Тя не се влияе от въздействието на киселината и може да устои на течностите (бензин, дизелово гориво, спирачна течност, антифриз), които обикновено се намират в превозното средство.
Абонамент за:
Публикации (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар